0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

امتحان آیمت – آشنایی با یکی از امتحانات مهم برای ورود به رشته‌های پزشکی در ایتالیا

دسته بندی ها : آزمون IMAT (آی مت) 26 بهمن 1398 آلفاتست
امتحان آیمت

مقدمه

در کشور ایتالیا دانشگاه‌های بین‌المللی و معتبری وجود دارد که سالانه اقدام به تربیت هزاران دانشجو در رشته‌های مختلف می‌کنند. تعداد زیادی از این متقاضیان افرادی هستند که قصد دارند در رشته‌های مانند پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی اقدام به تحصیل کنند. برای ورود به این رشته‌ها باید امتحان آیمت را بگذرانید.

این آزمون یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای پذیرش در این دانشگاه‌ها ارائه کنید. در این مطلب قصد داریم که با این امتحان آشنا شویم. در صورتی که با این امتحان آشنایی ندارید، با ما همراه باشید.

تحصیل در ایتالیا

امروزه بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی به دلیل هزینه های مناسب تحصیل و ارائه رشته های پزشکی به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه‌های ایتالیا، این کشور را مقصد موردنظر خود قرار می دهند. با این کار دیگر نیاز نیست که سختی یادگیری زبان ایتالیایی را تحمل کنند.

همچنین هزینه پایین زندگی در ایتالیا یکی از مسائلی است که باعث می‌شود این افراد علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند. آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی را دارند باید در امتحان آیمت شرکت کنند که هر سال در ماه سپتامبر و در شهرهای مختلف دنیا برگزار می‌شود.

امتحان آیمت

امتحان آیمت به زبان انگلیسی است و تمامی متقاقضیان باید سوالات چهارگزینه این آزمون را به زبان انگلیسی بخوانند. این آزمون دارای دو بخش است. بخش اول آن دانش عمومی است. در بخش اول این آزمون مهارت های عمومی در حل مسئله، درک گفتار، تجزیه و تحلیل داده ها و استنتاج و به صورت کلی دانش عمومی مورد پرسش قرار می‌گیرد و متقاضیان باید به 22 سوال در این زمینه پاسخ بدهند. افراد شرکت کننده در این آزمون باید در بخش دوم به 38 سوال در زمینه ریاضی و فیزیک، شیمی و زیست پاسخ بدهند. سطح این سوالات، در حد آموخته‌های دبیرستان است و در واقع برگزارکنندگان امتحان آیمت قصد دارد که تسلط شرکت کننده روی دروس دبیرستان را بسنجند.

شرکت کننده با هر پاسخ صحیح 1.5 نمره دریافت خواهد کرد، با هر پاسخ اشتباه 0.4 نمره مثبت خود را از دست می‌دهد و در صورتی که به سوالی پاسخ ندهد، نمره‌ای به او تعلق نمی‌گیرد. پس از اتمام آزمون نمره کلی محاسبه خواهد شد و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این نمره را می‌توانید همراه با مدارک زبان و مدارک تحصیلی به 12 دانشگاهی بفرستید که اقدام به پذیرش دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی می‌کنند.

هر کدام از این دانشگاه‌ها یک نمره خاص از امتحان آیمت را قبول می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است که این نمره 40 یا 50 باشد. از آن جایی که این آزمون یکبار در سال برگزار می‌شود، شرکت کننده باید تسلط بالایی روی مباحث امتحان داشته باشد.

امتحان آیمت

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ موسسه زبان‌های خارجی برنا نگاهی به امتحان آیمت انداختیم و دیدیم که چه مباحثی در این آزمون وجود دارند. در صورتی که تسلط کافی به این مباحث ندارید، بهتر است که در کلاس‌های آموزشی موسسه برنا شرکت کنید. برنا دوره‌های اختصاصی در مباحث مربوطه امتحان برگزار می‌کند. همچنین تمام کلاس‌های این موسسه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود که باعث می‌شود سطح تسلط افراد در امتحان بالاتر برود.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0