0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

شرایط آزمون IMAT و ورود به رشته‌های پزشکی در کشور ایتالیا

دسته بندی ها : آزمون IMAT (آی مت) 26 بهمن 1398 آلفاتست
شرایط آزمون IMAT

مقدمه

کشور ایتالیا سالانه میزان هزاران دانشجوی خارجی است. بسیاری از این افراد قصد دارند در آینده پزشک بشوند تا به مردم کشور خود خدمت‌رسانی کنند. آزمون IMAT یکی از آزمون‌هایی است که این علاقمندان به رشته‌های پزشکی باید با آن آشنا باشند. این آزمون نوعی ورودی برای دانشگاه‌های ایتالیا در رشته پزشکی محسوب می‌شود و آزمونی جهانی است. در صورتی که علاقمند هستید بیشتر با این آزمون آشنا شوید و شرایط آزمون IMAT را بدانید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

شرایط آزمون IMAT

آزمون IMAT توسط وزارت علوم کشور ایتالیا به همراه موسسه کمبریج برگزار می‌شود. این آزمون نوعی پیش‌نیاز برای گرفتن جواز تحصیل در دانشگاه‌های کشور ایتالیا محسوب می‌شود. البته برای همه دانشگاه‌های کشور ایتالیا، این آزمون مورد تایید نیست.

دانشگاه‌های کشور ایتالیا اقدام به ارائه دوره‌های دانشگاهی به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی می‌کنند. اکثریت دانشگاه‌های این کشور دروس خود را به زبان ایتالیایی ارائه می‌دهند اما چند دانشگاه که اکثرا دانشگاه‌های معتبر کشور نیز هستند، اقدام به ارائه دروس انگلیسی برای دانشجویان غیرایتالیایی می‌کنند. در این میان، 12 دانشگاه هستند که اجازه تحصیل دانشجویان علاقمند به رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی می‌دهند.

 دانشگاه باری، بولونیا، دانشگاه کامپانیا لوئیجی وانویتلی، دانشگاه مسینا، میلان، ناپل فدریک 2، روما ساپینتسا، توروگاتا، سیه‌نا، تورین و دانشگاه میلان‌-بیکوکا دانشگاه‌هایی هستند که اجازه تحصیل به زبان انگلیسی در رشته‌های مذکور را می‌دهند.

حال شاید برای شما سوال باشد که شرایط آزمون IMAT چیست. برای گذراندن این آزمون باید دیپلم خود را در رشته علوم تجربی گذارنده باشید چرا که سوالات این آزمون، توانایی و تسلط شما بر مباحث دبیرستان را مورد بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر اخذ مدرک دیپلم، شما باید به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشید. ارائه مدرک زبان انگلیسی برای ثبت نام و شرکت در آزمونIMAT  نیاز نیست ولی از آن جایی که سوالات به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند، شما باید تسلط بالایی بر این زبان داشته باشید.

مراحل شرکت در آزمون IMAT

شما باید در ابتدا، فرم تقاضای شرکت در این آزمون را پر کنید. این فرم معمولا در اینترنت در دسترس همه قرار دارد. مرحله بعدی این است که به سفارت ایتالیا در ایران مراجعه کنید. آن‌ها دستور العمل‌های شرکت در آزمون را به شما خواهند گفت. پیش از شروع آزمون بهتر است که نمونه سوالات سال‌های مختلف این آزمون را بررسی کنید. این آزمون‌ها در سایت موسسه برنا با آدرس http://alphatest.ir قابل دسترسی است. این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و باید به کشورهای اطراف بروید تا بتوانید در این آزمون شرکت کنید.

شرایط آزمون IMAT

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به شرایط شرکت در آزمون IMAT انداختیم و دیدیم که این آزمون شامل چه مباحثی است و چه کاربردی دارد. در صورتی که علاقمند به شرکت در این آزمون هستید، در کلاس‌های تقویتی موسسه برنا شرکت کنید. تمامی این کلاس‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود تا همگی افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند بتوانند دایره لغات خود را بالاتر ببرند. این کلاس‌ها به طور اختصاصی مباحث مرتبط با آزمون، از جمله شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست، اطلاعات عمومی و منطق را برای شما آسان می‌کنند و پس از شرکت در این کلاس‌ها، شما برای امتحان آماده خواهید شد.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0