0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

قبولی در آزمون IMAT و نحوه ورود به رشته‌های پزشکی در ایتالیا

دسته بندی ها : آزمون IMAT (آی مت) 26 بهمن 1398 آلفاتست
قبولی در آزمون IMAT

مقدمه

آزمون IMAT یکی از آزمون‌هایی است که تمامی افراد غیرایتالیایی علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ایتالیا باید آن را بگذرانند. این آزمون به نوعی شبیه کنکور در ایران است ولی مباحث آن به اندازه کنکور گسترده نیست. اگر قصد دارید که در یکی از بهترین کشورهای دنیا تحصیل کنید و راه موفقیت را طی کنید، حتما باید بدانید که راه قبولی در آزمون IMAT چیست. ما در این مطلب به مرور این مسئله می‌پردازیم و به شما راهکاری مناسب برای آماده‌سازی در این آزمون ارائه خواهیم کرد.

مباحث آزمون IMAT

آزمون IMAT مباحث مختلفی دارد و در مورد یک حوزه خاص نیست شما باید پس در این آزمون، به 10 سوال منطق و استدلال، 12 سوال فرهنگ و دانش عمومی، 18 سوال زیست، 12 سوال شیمی و 8 سوال ریاضی و فیزیک پاسخ بدهید.

در بخش سوالات عمومی، تسلط شرکت کنند به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد، در بخش سوالات استدلالی، شما باید به شکل نوشتاری به سوالات پاسخ دهید و قدرت خود در استدلال و تفکر را به خوبی به برگزار کنندگان نشان دهید.

در بخش زیست سوالاتی مختلف در زمینه مولکل‌ها، سلول‌ها، آنزیم‌ها، حیوانات و گیاهان و نحوه عملکرد بدن پرسیده می‌شود. در بخش شیمی باید به سوالاتی در زمینه ترکیبات و عناصر، اتم و ذرات پاسخ بدهید و سطح تسلط خود را به انواع واکنش‌های شیمیایی نشان بدهید. بخش فیزیک سوالاتی در زمینه وزن و جرم و نیروها و انرژی‌ها، خازن‌ها و جریان‌های الکتریکی و سایر مباحث دوران دبیرستان است و سوالات ریاضی نیز تسلط شما به هندسه وجبر و معادلات مختلف را بررسی می‌کنند.

چرا قبولی در آزمون IMAT دشوار است؟

افراد زیادی در سراسر جهان علاقمند به شرکت در این آزمون هستند. به همین دلیل سوالات طوری طراحی شده‌اند تا فقط افرادی که تسلط بسیار بالایی در روی مباحث دارند بتوانند در آن قبول شوند. در ادامه به برخی فاکتورهایی اشاره خواهیم کرد که باعث شده این امتحان دشوار باشد.

زمان

زمان آزمون IMAT فقط 100 دقیقه است و شما باید در این مدت زمان کوتاه به 60 سوال پاسخ دهید. افراد زیادی هستند که تسلط بالایی دارند ولی به علت عدم زمانبندی مناسب در پاسخگویی به سوالات نتوانسته‌اند نتیجه مناسبی کسب کنند. برای بهتر شدن در زمانبندی شما باید در آزمون‌های شبیه‌سازی شده مشابه شرکت کنید تا بتوانید به درک درستی از زمان برسید.

زبان انگلیسی

از آنجایی که این آزمون به زبان انگلیسی است و انگلیسی، زبان مادری اکثر شرکت کنندگان (از جمله ایرانیان) نیست، فهم سوالات برای افرادی که تسلط بالایی به مباحث ندارند سخت است. بهتر است که برای حل این مشکل و قبولی در آزمون IMAT در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

قبولی در آزمون IMAT

نمره منفی

هر سوال غلط، نمره منفی دارد و 0.4 سوالات مثبت شما را از بین خواهد برد. این مسئله را باید حین جواب دادن به سوالات بخش زیست مدنظر داشته باشید چرا که سخت‌ترین بخش آزمون است و هر سال نسبت به سال قبل آن سخت‌تر نیز می‌شوند. یکی از تکنیک‌هایی که افراد مختلف برای قبولی در آزمون IMAT با نمره بالا انجام می‌دهند، حدس جواب از طریق گزینه‌ها است. همچنین اکثر افراد در مواجهه با سوالاتی که در پاسخ آن‌ها شک دارند، سوال را پاسخ نمی‌دهند تا هم نمره منفی به دست نیاورند و هم زمان بیشتری برای پاسخ دادن به سوالات دیگر داشته باشند.

سخن پایانی

در این مطلب وبلاگ موسسه زبان‌های خارجی برنا نگاهی به قبولی در آزمونIMAT  انداختیم و دیدیم که به چه دلیل قبولی در این آزمون دشوار است. شما برای قبولی در این آزمون می‌توانید در کلاس‌های موسسه برنا شرکت کنید و شانس خود را بالاتر ببرید. این کلاس‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و به شکل اختصاصی به بررسی سوالات سال‌های قبل می‌پردازند.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

    لینک کوتاه :
    0