0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

تحصیل داروسازی در ایتالیا با آزمون IMAT چندان دور از دسترس نیست

دسته بندی ها : آزمون IMAT (آی مت), تحصیل در ایتالیا 30 آبان 1399 آلفاتست
تحصیل داروسازی در ایتالیا

مقدمه

داروسازی یکی از رشته‌هایی است که در سراسر جهان متقاضیان فراوانی دارد و علت آن این است که رشته‌ای پول‌ساز است. ایتالیا یکی از کشورهایی است که سالانه میزبان تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل داروسازی در اروپا است. در این کشور دانشگاه‌های زیادی هستند که اقدام به پذیرش دانشجویان از سراسر دنیا می‌کنند. در صورتی که شما نیز علاقمند به تحصیل در این رشته هستید، باید مدرک خاصی موسوم به imat را دریافت کنید. در این مطلب ما قصد داریم مروری بر این مدرک و اهمیت آن برای تحصیل در ایتالیا بیاندازیم.

مزایای تحصیل داروسازی در ایتالیا

ایتالیا کشوری است که یکی از قطب‌های علمی در اروپا محسوب می‌شود. شما برای تحصیل در این کشور نه نیازی به مصاحبه دارید و نه توصیه‌نامه و دعوتنامه باید ارائه کنید. علاوه بر این، می‌توانید در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید. همچنین هزینه تحصیل نیز سالانه کمتر از 1200 یورو است که رقمی شگفت انگیز برای یک کشور سطح اول محسوب می‌شود. به همین دلیل است که افراد زیادی علاقمند به حضور در این کشور برای تحصیل رشته‌هایی مثل داروسازی هستند. البته تحصیل در این کشور نیازمند ارائه مدرکی با نام imat است که توسط وزارت علوم ایتالیا و موسسه کمبریج برگزار می‌شود.

آزمون imat

این آزمون کتبی که در سراسر جهان ارائه می‌شود، سطح تسلط شما به علومی چون ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، منطق و اطلاعات عمومی را اثبات می‌کند. برای گذراندن این آزمون باید 60 سوال را در 100 دقیقه پاسخ بدهید تا مدرک مورد نظر را دریافت کنید. پس از اتمام این آزمون به شما نمره‌ای داده می‌شود که رقمی بین0 تا 60 است. هر دانشگاهی بنا به سیاست‌های خود یک سطح خاص از این نمره را برای پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا قبول می‌کند. به عنوان دانشگاه رُم لا ساپینزا حداقل نمره را 36 اعلام کرده است.

این آزمون مورد تایید 12 دانشگاه دولتی در ایتالیا است و فقط برای افرادی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیایی زبان هستند، کاربرد دارد چرا که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. دانشگاه باری، بولونیا، کامپانیا لوئیجی وانویتلی، مسینا، میلان، میلان-بیکوکا، ناپل فدریکو 2، پادوئا، پاویا، رُم لا ساپینتسا، رُم تور ورگاتا و تورین دوازده دانشگاه دولتی مذکور هستند و برخی از آن‌ها از معتبرترین دانشگاه‌های اروپا محسوب می‌شوند.

افرادی که علاقمند به تحصیل داروسازی در ایتالیا هستند به طور سالانه فقط یک بار می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. به همین دلیل آمادگی در این آزمون از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر کسی رتبه مطلوب را در این آزمون دریافت نکند باید یک سال دیگر صبر کند تا به رتبه موردنظر برسد. به همین دلیل سطح تسلط در دروس مربوطه باید بسیار بالا برود تا متقاضی بتواند به هر نوع سوالی پاسخ بدهد.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

سخن پایانی

در یان مطلب وبلاگ موسسه زبان‌های خارجی برنا با تحصیل داروسازی در ایتالیا آشنا شدیم. در صورتی که قصد دارید در این آزمون شرکت کنید، ابتدا زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و سپس در کلاس‌های تقویتی برخی موسسات شرکت کنید. موسسه برنا یکی از موسساتی است که اقدام به برگزاری کلاس به زبان انگلیسی می‌کند و در زمینه‌های متفاوتی مانند زیست، شیمی، ریاضی-فیزیک، استدلال منطقی برگزار می‌کند که همگی به بررسی سوالات این امتحان در زمینه‌های ذکر شده می‌پردازند.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0