0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

شرکت در آزمون IMAT نیازمند چه مراحلی است و چه نکاتی باید برای آن رعایت کرد؟

دسته بندی ها : آزمون IMAT (آی مت) 19 فروردین 1400 آلفاتست
شرکت در آزمون IMAT

مقدمه

ایتالیا مقصد بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل است. این کشور زیبا در جنوب اروپا قرار دارد و یکی از مراکز بزرگ تولید علم در دنیا است. بیشتر از بیست دانشگاه ایتالیا در بین 1000 هزار دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. از بین هزاران رشته‌ای که در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود، رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی محبوبیت فراوانی دارند. کیفیت بالای آموزشی در کنار امکانات دانشگاه‌های ایتالیا و هزینه‌های کم زندگی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی باعث شده این کشور مقصد تعداد زیادی از علاقمندان به تحصیل باشد. این افراد با شرکت در آزمون IMAT توانسته‌اند که جواز حضور در این دانشگاه‌ها را به دست بیاورند.

آزمون IMAT

این آزمون برای افراد متقاضی تحصیل در رشته‌های مختلف حوزه سلامت مثل داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی است. این آزمون توسط وزارت علوم با همکاری کمبریج انگلستان برگزار می‌شود. سوالات این آزمون به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند.

نمره‌ی مورد نیاز در این آزمون از هر دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. مثلا دانشگاه رم لا ساپینسا که یکی از قطب‌های علمی حوزه پزشکی در ایتالیا است، برای پذیرش از افراد متقاضی شرکت در آزمون IMAT می‌خواهد که حداقل نمره 37 را در این آزمون کسب کنند.

این آزمون مورد تایید 12 دانشگاه در کشور ایتالیا است که اقدام به ارائه دوره‌هایی به زبان انگلیسی می‌کنند. اگرچه تسلط به زبان ایتالیایی برای زندگی در ایتالیا مورد نیاز است اما بدون داشتن دانش زبان ایتالیایی می‌توانید در دوره‌‍‌های این 12 دانشگاه شرکت کنید. در این آزمون، افراد باید به 60 سوال در 100 دقیقه پاسخ بدهند.

مراحل آماده‌سازی خود برای شرکت در آزمون IMAT

شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که مراحل شرکت در این آزمون کدام هستند. اولین مرحله قاعدتا تسلط به زبان انگلیسی است چرا که سوالات این امتحان به زبان انگلیسی نوشته شده است. در صورتی که هنوز تسلط کافی در خواندن و فهم زبان انگلیسی ندارید، حتما در دوره‌های فشرده زبان انگلیسی شرکت کنید.

مرحله بعد تقویت سطح دانش خود در مباحث آزمون است. مباحث این آزمون، شامل دو بخش می‌شوند. بخش اول سوالات عمومی است که سطح دانش شما را در زمینه اطلاعات عمومی، تجزیه و تحلیل، استدلال و موارد این چنینی را مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش دوم این سوالات، سوالات تخصصی هستند که به مباحث فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست می‌پردازند. البته این دروس، به تعیین سطح شما در زمینه تسلط بر مباحث دبیرستان می‌پردازند. شما با خواندن این سوالات می‌توانید به سوالات مربوطه پاسخ بدهید و نمره کافی را در این آزمون به دست بیاورید.

شرکت در آزمون IMAT

سخن پایانی

در صورتی که علاقمند به شرکت در آزمون IMAT هستید، می‌توانید به موسسه آموزش زبان‌های خارجی برنا مراجعه کنید. کلاس‌های آموزشی برنا تنها دوره‌های IMAT در ایران است که به زبان انگلیسی و توسط اساتیدی که در زمینه‌ی آموزشی مورد نظر تخصص دارند برگزار می‌شود و کلاس‌های زیست، شیمی، ریاضی‌-فیزیک، استدلال منطقی در مؤسسه برنا تا تابستان ادامه دارد. همچنین مؤسسه برنا اقدام به فروش کتاب‌های بروز IMAT انتشارات آلفاتست از طریق سایت alphatest.ir می‌نماید. در صورتی که علاقمند به خرید نمونه‌های این آزمون هستید می‌توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و اقدام به خرید این سوالات کن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0